Alhamdulillah,ini lah yang dikatakan rezeki nk kahwin.. Td aku check kt laman web SPA berkenaan keputusan temuduga aku.. Aku ditawarkan ke tempat kerja baru yang lebih menjamin masa depan aku nnt.. Atau dengan kata lain - gomen la.. Ada skim pencen..hehe..tu yang aku nk sgt2 keje gomen ni.. Masa dapat result td, rasa terkejut + gembira + rasa cm mimpi + bersyukur sgt = maka terkeluar la air mata aku ni.. Orang pertama yang aku britau brite gembira ni adalah En.Tunang.. Coz rasanya dia yg pling berdebar + excited dari aku.. Dia juga la pemberi semangat aku masa aku nk pergi interview aritu..
Ingat lagi masa nk pi interview bln lepas, aku dh macam rasa putus asa je.. Mau x nya,da 3 kali aku interview jawatan yang sama thn lepas.. Tp mungkin bkn rezeki aku time tu.. So kali ni aku cuba yang terbaik dan tawakkal je.. Aku xletakkan apa2 harapan.. Sbb aku dah penah rasa kecewa yang teramat sangat thn lepas masa aku beriya2 yakin dan berharap sgt.. En.Tunang ckp pada aku, "abg yakin, sayang boleh..mgkn ini rezeki kita nk kahwin..cuba yang terbaik dan sentiasa berdoa pada Allah swt.." Bile dgr en tunang ckp cmtu, aku pn rasa cm bersemangat sket nk pegi.. Kaklong iaitu kakak aku yang sulong pn bg nasihat gak.. Kaklong bekalkan ayat seribu dinar pada aku..Dia sruh aku baca banyak2 kali sebelum nk masuk bilik interview.. Semoga dilembutkan hati orang yang akan interview aku.. Berkat sokongan n dorongan En.tunang n family aku, akhirnya membuahkan hasil.. Syukur Alhamdullah..
Pengajaran yang aku dapat : amalkan ayat seribu dinar.. Semoga dgn izin Allah swt, orang yang berhadapan dengan kita, akan dilembutkan hati..






1 ulasan:
tahniah nurja..murah rezeki org nak kawin ni..
Catat Ulasan