Isnin, Jun 21, 2010

Selamat Hari Bapa


Semalam baru teringat nk wish selamat hari bapa buat papa ku tersayang..hehe.. Sblm ni aku xpernah pn wish.. Selalu time birthday papa je aku wish.. Tp mulai thn ni, aku nk buat azam baru.. Aku nk wish utk setiap kali hari bapa.. Erm,nk cite pasal papa aku sket.. Papa seorang ayah yg tegas tp penyayang..


Walaupun papa seorang ayah yg tegas, tp kami adikbradik still leh bergurau ngan papa.. Aku suke sgt geletek tapak kaki papa smpi papa ketawa kegelian.. Sbb tmpt sensitif papa hanya kt situ.. Kalau geletek kt pinggang or kt ketiak, papa xkn geli.. Xtau la samada papa tahan geli atau pn mmg xgeli.. Tp klu kt tapak kaki, mmg papa xleh nk tahan.. Kelakar jgk time tu..Papa pn slalu sakat aku.. Kdg2 mknn dlm pinggan cthnye ayam goreng, papa akan amek bile papa tgk aku kusyuk tgk tv. Biasala, slalu klu time mkn, family aku suka mkn depan tv.. Sedar2,mknn dlm pinggan aku dh ilang.. Kelakar sgt.. Aku pn slalu gak wat cm gitu kt papa.. Kami dah mcm kwn2 lak..

Papa juga slalu menasihati aku utk menjadi org yg berguna + berbudi bahasa..biar kita xde rupe,tp kita kaya budi bahasa..Ingat dulu,aku pernah di pukul sbb aku xsalam saudaramara yg datang umah aku ketika itu..mmg teruk aku kena bantai..Papa mmg sensitif bab2 mcmtu..Papa xnk anak2 papa jd org yg xde adab sopan..

Begitu juga bile dengan pelajaran kami adikbradik.. Setiap hari, papa dan mama akan menyemak buku pelajaran kami samada kami dh menyiapkan kerja sekolah ataupun x.. Selagi kami xsiapkan, selagi itula kami xdibenarkan tidur.. Papa juga menyuruh kami menghafal sifir setiap mlm sblm tidur.. Alhamdulillah,berkat usaha papa dan mama, kami adikbradik score dlm matematik..

Papa juga rajin membantu mama membuat kerja-kerja rumah.. Walaupun papa lelaki, tp bab2 mengemas rumah, menyidai pakaian dan mjaga kami adik bradik, papa yang buat jika papa cuti pada hari itu.. Sampai skrg ni pn,papa yang buat.. Terharu sgt aku tgk.. Papa buat dengan ikhlas tanpa mama meminta bantuan.. Kadang2 aku termalu sendiri.. Time aku blk bercuti kt JB, punyela lmbt aku bgn tidur.. Bile aku bgn, semua kerja2 rumah dh settle. Rupenye, pg2 papa dh bgn untuk membasuh pakaian dan menyidai nye....haha.. Teruk betul anak dara ni kan..

Aku bersyukur sgt2 mempunyai ayah seperti papa.. Klu boleh,aku nk bgtau satu dunia, aku bangga menjadi anak kepada Encik Mohd Nasir Bin Isnin.. Papa adalah sumber inspirasi dan penguat semangat aku.. Papa banyak memberi sokongan dan nasihat yg tidak berbelah bg.. Papa banyak berkorban untuk kami adik beradik.. Nurja sayang sgt2 kt papa..I Love U Very Much Papa..

Tiada ulasan: