Selasa, Mac 20, 2012

Mood Nk kuruskan Badan Semula


Huhu.. Pas bersalin ni biasalah,sana besar,sini naik,sana buncit.. Banyak sgt perubahan di badan ni.. So aku tekad utk kuruskan bdn semula.. Last check sebelum bersalin 95kg.. Peh,satu angka yg aku mmg xsangka boleh seberat itu.. Ingatkan baby aku yg besar.. Tp berat baby 2.83kg je.. Rupanya berat aku + air + darah dlm badan je.. huahuahuahua.. Pas je bersalin, trus ke 75kg... Tgk, 20kg trun serta merta tu.. Skrg ni berat bdn aku yg ideal ikut BMI la adalah antara 48kg - 60 kg.. SO aku kena trunkan lg 13 kg sekurang2nya.. Kena keje kuat ni..

Apa yg aku buat ye??Erm,skrg ni aku just xmkn nasi + benda2 bergoreng + berlemak + ais.... Aku hanya mkn benda2 bersup (terutama meehoon sup) + buah + byk minum air masak + susu + sayur dan benda2 berkhasiat je..senaman lak,tiap2 hari turun naik tangga coz nk anta baby aku ke umah pengasuh.. dlm masa 2 bulan ni,berat aku dh turun 3 kg.. Alhamdulillah.. Xleh turun mendadak sgt,nnt sakit pulak..so kena turun slow2.. Sblm ni aku rajin pi jogging ngan hubby tiap2 ptg.. Tp skrg ni,erm,dh ada anak kecik ni,cian pulak nk bawak dia kt tmpt terbuka mcm tu..So kena la bersenam kt umah je kot.. Lari2 setempat.. Kikikiki..

Tiada ulasan: